New CD: Labyrinth

Wednesday 22 May 2013



Labyrinth – Behind The Songs

If you heard us play any of these songs at gigs throughout the last year or so, you'll no doubt recall some of Tony's chat as he introduces the songs. Here's a version for the blog.

Wisdom of the Elders Inspired by a David Suzuki book, this 80's pop/rock driven piece reflects on environmental issues and human conflict. 

Carry me home: There's a few "firsts" with this song. Firstly it's the first published song for Chris and it's also the first collaboration between Tony and Chris - and it's a Country tune, definitely a first for all of us! 

March right in: Tony's love/hate relationship with his Sociology degree spawned this funk driven tune. This one's got a rather experimental section after the keyboard solo - big on bass, wah and crazy synth! 

Soul mates: Ian's work has taken him interstate for long periods and an evening of really missing his lovely wife delivered the inspiration for Soul Mates. This song actually dates back a few years to a time when our bass player (before Pat or Ivan) loved funk. Pat loves a funky bass line too and delivers the goods on this.

Key of Life:  A beautiful and reflective ballad with a simple message - and some ripping guitar. Definitely a band favourite! The other very special thing about this song is the use of the triangle - just one delicately played "ting" by Stu at just the right moment. See if you can find it.

Charlie: Tony's got a young son and as devoted Dad has spent lots of time watching kids movies. In this case "Up" seems to have found its way into this song - drawing inspiration for our kids, that's cool!

Mu Theory: Another first here, the first whole band collaboration. Tony liked a bass riff from one of Ian's demos and we took it from there. The whole Mu Theory project and band name is about our collective love of the legendary band Steely Dan. The Mu reference is to how they named a chord they loved. Ian whipped up the lyrics from a Wiki page on Steely Dan, Tony found a melody, Pat jazzed up the bass line, Stu injected a crazy drum solo and Chris, Tony and Ian worked out the chords.

Labyrinth: Ah... the mighty Labyrinth, our progressive rock debut and the song we targeted as the title track - once we convinced ourselves we could play it. Which we did! The first live performance at Gertrude's Brown Couch was a solid 8/10 and after that we knew it was in. Ian's the prog-head in the band and this is Tony's tribute to the era, let us know if you like it, we might tackle another.  Labyrinth is great fun to play and quite a challenge with at least 6 different sections.

As the inspiration for the cover, we also had a fantastic time finding and briefing a local artist for the illustration. Chris and Ian met up with Alex (www.alexrees.com) at the Fox Hotel for a beer and unloaded our ideas. The next few weeks yielded a series of concept sketches as Alex homed in on our needs. Lots of decisions; day, night, space, swords, staffs, colours, you name it. It's fair to say we are all blown away by the result and quietly amazed that we actually did this. Alex is a great local talent - thanks mate!   

1 comment:

  1. ラビリンス - 歌の背後にある

    あなたは私たちが去年かそこらを通してライブでこれらの曲のいずれかをプレイすると聞いた場合、あなたは彼が曲を紹介するようにトニーのチャットの一部をリコール間違いないんでしょう。ここにブログのバージョンです。

    長老の知恵:デイヴィッド鈴木の本に触発され、この80年代のポップ/ロック主導のピースが環境問題と人間の対立に反映している。

    ホーム私キャリー:この曲にはいくつかの "初"があります。まず第一に、それはクリスのために最初に発表曲だし、それはまた、トニーとクリスの間で初のコラボレーションだ - そしてそれは私たちのすべてのために間違いなく、最初のカントリー·チューンです!

    右の3月:彼の社会学の学位を持つトニーの愛/憎しみは関係はこのファンク駆動チューンを生み出した。低音、ワウと狂気のシンセに大きな - これは一つのキーボードソロの後ではなく、実験のセクションを持って!

    ソウルメイト:イアンの仕事は長時間彼が州間とっていると本当に彼の美しい妻を行方不明の夕方にはソウルメイトのためのインスピレーションを提供しました。この曲は実際に私たちのベーシストは(パットまたはイワン前)ファンクを愛した時に数年前にさかのぼります。パットもファンキーなベースラインを愛し、これに商品を提供しています。

    生命のキー:簡単なメッセージを持つ美しいと反射バラード - といくつかのリッピングギター。間違いなくバンド好き!微妙にちょうどいい瞬間にスチューで "ティン"を果たしただけで1 - この曲についての他の非常に特別なものは、三角形を使用することである。あなたがそれを見つけることができるかどうかを参照してください。

    チャーリー:トニーのは、幼い息子を持って、などの献身的なお父さんが子供の映画を見て多くの時間を費やしてきた。このケースでは "上"この歌にその方法を発見したようだ - 私たちの子供のための描画インスピレーション、それはクールだ!

    ムー理論:もうここでは、まず最初にバンド全体のコラボレーション。トニーはイアンのデモの一つから低音リフが好きで、私たちはそこからそれを取った。全体ムー理論プロジェクトとバンド名は、伝説のバンドスティーリーダンの私たちの集団の愛についてです。ムーの参照は、彼らが愛した和音という方法になります。イアンは、スティーリー·ダンでWikiページから歌詞をホイップ、トニーはメロディーを発見し、パットがベースラインを奮起、狂気のドラム·ソロを注入し、クリス、トニーとイアンは和音を働いSTU。

    ラビリンス:ああ...強大な迷宮、当社のプログレッシブロックのデビューと我々はタイトルトラックとしてターゲット歌 - 私たちは自分自身を確信したら、我々はそれを果たすことができる。どの私たちがやった!ガートルードのブラウンのソファーで初のライブパフォーマンスは固体8/10でした、その後、我々はそれがバンドにイアンのプログレヘッドインチ知っていたし、これは時代にトニーのオマージュであり、あなたがそれを好きなら私たちに知らせて、私たちは可能性がある別のに取り組む。ラビリンスは素晴らしいプレーする楽しさと、少なくとも6つの異なるセクションにはかなりの挑戦です。

    カバーのためのインスピレーションとして、我々はまた、説明のために地元のアーティストを見つけて説明会幻想的な時間を過ごしました。クリスとイアンはビールフォックスホテルでアレックス(www.alexrees.com)と合流し、私たちのアイデアをアンロード。アレックスは私たちのニーズにをホームとして今後数週間は、コンセプトスケッチのシリーズをもたらした。意思決定の多く、昼間、夜、宇宙、剣、スタッフ、色、あなたはそれに名前を付けます。これは、我々はすべての結果によって吹き飛ばさと静かに私たちが実際にこれをしなかったことに驚いていると言うのはフェアだ。感謝メイト - アレックスは素晴らしい地元の才能です!

    ReplyDelete